Вербальна
комунікація.
Усна мова як і раніше залишається найпоширенішим
способом комунікації. Щоб вас зрозуміли, треба мати хорошу
дикцію. Дуже важливою здатністю, пов'язаної з усним мовленням, є вміння
утримувати увагу слухачів. Якщо, виступаючи з доповіддю, ви будете дивитися кому-небудь із слухачів прямо в
очі, то його відповідь увагу вам буде гарантовано.
Вербальне спілкування - це спілкування
за допомогою слів. Воно є найбільш дослідженним різновидом людської
комунікації. Крім цього, це найбільш універсальний засіб передачі думки. Це
механізм побудови висловлювань відповідно до індивідуальних особливостей
людини, що говорить. Це й особливості використаної лексики, і володіння граматикою,
і багатство асоціацій, і продуктивність
чи стереотипність мовлення, його динамічність, прояв за допомогою слів певного
ставлення до співрозмовника. Конструюючи висловлювання, ми стимулюємо іншу
людину до створення внутрішнього образу, подібного до того, що йому передається
Невербальна комунікація.
Міжособистісний простір. Погляд. Мова поз
і жестів. Невербальне спілкування, більш відомий як мову
поз і жестів, включає в себе всі форми самовираження людини, які не спираються
на слова. Психологи вважають, що читання невербальних сигналів є
найважливішою умовою ефективного спілкування. Чому ж невербальні сигнали такі
важливі в спілкуванні? близько 70% інформації людина сприймає саме по
зоровому (візуальному)каналу; невербальні сигнали дозволяють зрозуміти справжні
почуття і думки співрозмовника; наше ставлення до співрозмовника нерідко
формується під впливом першого враження, а воно, у свою
чергу, є наслідком впливу невербальних чинників - ходи, виразу обличчя, погляду,
манери триматися, стилю одягу і т.д.
Немає коментарів:
Дописати коментар